Supreme BA

Supreme BA

Supreme BA — analiza biznesowa dla osób z doświadczeniem

Dobry analityk biznesowy nie tylko opracowuje wymagania, ale także optymalizuje i buduje procesy biznesowe w firmie. Rozwiązuje zadania z biznesowego punktu widzenia w najbardziej poprawny sposób. Na kursie pomożemy Ci dostać się na poziom Middle BA i wyżej oraz nauczymy Cię, jak efektywnie pracować w zespołach i projektach. Tylko 30% najpotrzebniejszej teorii i aż 70% praktyki na warsztatach online.

9 online

warsztatów

średni

poziom trudności

25 kwietnia

start kursu

9 online
warsztatów
średni
poziom trudności
25 kwietnia
start kursu

Będzie przydatny dla

Dobry analityk biznesowy nie tylko opracowuje wymagania, ale także optymalizuje i buduje procesy biznesowe w firmie. Rozwiązuje zadania z biznesowego punktu widzenia w najbardziej poprawny sposób. Na kursie pomożemy Ci dostać się na poziom Middle BA i wyżej oraz nauczymy Cię, jak efektywnie pracować w zespołach i projektach. Tylko 30% najpotrzebniejszej teorii i aż 70% praktyki na warsztatach online.

business analyst

dla analityków biznesowych z doświadczeniem co najmniej 2 lata

optimize business processes

dla tych, którzy chcą tworzyć i optymalizować procesy

teamlead

dla tych, którzy chcą zostać BA Lead

Dodaj umiejętności do swojego CV:

  • Budowanie procesów analizy biznesowej w projekcie od podstaw, lub jako BA Lead;

  • Kompilacja dokumentacji dotyczącej wizji i zakresu projektu (Vision i Scope);

  • Określanie rodzajów interesariuszy, opracowywanie listy interesariuszy (Stakeholder List);

  • Pisanie idealnych User Story i Use Case;

  • Tworzenie notacji biznesowych (Sequence diagram, ERD /UML Class, BPMN, State machine, Use case diagram);

  • Identyfikowanie i dokumentowanie nieoczywistych wymagań niefunkcjonalnych;

  • Wybieranie technologii i optymalizowanie procesów BA w zespole.

Czego się nauczysz?

Czego się nauczysz?

Dodaj umiejętności do swojego CV:

  • Budowanie procesów analizy biznesowej w projekcie od podstaw, lub jako BA Lead;
  • Kompilacja dokumentacji dotyczącej wizji i zakresu projektu (Vision i Scope);
  • Określanie rodzajów interesariuszy, opracowywanie listy interesariuszy (Stakeholder List);
  • Pisanie idealnych User Story i Use Case;
  • Tworzenie notacji biznesowych (Sequence diagram, ERD /UML Class, BPMN, State machine, Use case diagram);
  • Identyfikowanie i dokumentowanie nieoczywistych wymagań niefunkcjonalnych;
  • Wybieranie technologii i optymalizowanie procesów BA w zespole.

Program kursu

Budowa procesów BA w projektach IT

Porozmawiajmy o tym, od czego zacząć budowanie procesów BA. Zastanówmy się, jak określić zakres obowiązków, celów i zadań BA, a także metodologię Delivery. Zastanówmy się, jakie przeszkody mogą pojawić się w firmie. Dowiemy się, jak uwzględniać środowisko klienta podczas budowania procesu BA. Przeanalizujemy krok po kroku, jak zbudować proces w ramach projektu (jako członek zespołu i na stanowisku Team Leadera):

✓ analiza rodzaju i fazy projektu;
✓ komunikacja z zespołem i klientem;
✓ zarządzanie informacją (artefakty, wiki);
✓ zarządzanie cyklem życia wymagań.

Warsztaty z komunikacji z interesariuszami

Zrobimy analizę, jak zdefiniować swoich interesariuszy i dlaczego bez tego żaden projekt nie może być udany. Nauczmy się na czas identyfikować wszystkich interesariuszy. Stworzymy razem Stakeholder List, Map lub Personas. Zastanowimy się, jak BA mogą przygotować się do komunikacji w nowym, lub już uruchomionym projekcie:

✓ jakie dokumenty przygotować do organizacji pracy;
✓ jak zarządzać komunikacją podczas zmian zewnętrznych;
✓ jak pracować z kilkoma interesariuszami;
✓ szczegóły pracy z interesariuszami w projektach międzynarodowych.

Przeprowadzimy praktyczną analizę zainteresowanych stron i ustalimy, jakie decyzje w komunikacji z interesariuszami należy podejmować w projekcie w różnych okolicznościach.

Warsztaty z technik dokumentowania wymagań

Dowiemy się, co może wpłynąć na format pisania wymagań i co z tym zrobić. Popracujemy z takimi czynnikami oddziaływania jak:

✓ rodzaj projektu lub produktu;
✓ interesariusze;
✓ podejście do dekompozycji zakresu prac;
✓ dodatkowe czynniki zewnętrzne i wewnętrzne.

Korzystając z praktycznych przykładów, przejdziemy krok po kroku przez kompilację wymagań funkcjonalnych:

✓ sporządzanie dokumentów Vision i Scope;
✓ opis funkcjonalności;
✓ Praktyka User Story;
✓ Praktyka Use Case.

Praca z wymaganiami niefunkcjonalnymi

Porozmawiamy o tym, jak nie mylić wymagań niefunkcjonalnych. Wspólnie dowiemy się, jak poprawnie przygotować listę pytań dla klienta i przeprowadzić wywiad w celu zidentyfikowania wymagań niefunkcjonalnych. Zastanowimy się, jakie aspekty należy wziąć pod uwagę przy definiowaniu wymagań niefunkcjonalnych i przekształcaniu „chęci” klienta w rodzaje wymagań do pisania dokumentacji.

Podczas warsztatu poćwiczymy, jak identyfikować wymagania niefunkcjonalne nawet w najtrudniejszych, nieoczywistych przypadkach oraz przeanalizujemy wszystkie typowe trudności.

Wymagania klienta. Warsztat z przygotowania gotowego rozwiązania dla klienta (część 1)

W praktyce dowiemy się, jak przeprowadzić rozmowę z klientem i nie tylko zidentyfikować wymagania i je udokumentować, ale także przygotować decyzję biznesową uwzględniającą konkurencję i trendy rynkowe, potencjalne koszty oraz ostateczną opłacalność projektu.
Podczas warsztatu na temat rzeczywistych przypadków:
✓ przeanalizujemy rynek i konkurencję;
✓ zdefiniujemy persony i Use Cases;
✓ zbudujemy User Journey Map

Wymagania klienta. Warsztat z przygotowania gotowego rozwiązania dla klienta (część 2)

Podczas warsztatu na temat rzeczywistych przypadków:
✓ stworzymy listę pytań do rozmowy;
✓ przeprowadzimy wywiady z interesariuszami;
✓ opracujemy Roadmap;
✓ utworzymy MVP i nadamy priorytet zaległościom.

Warsztaty z modelowania procesów biznesowych

Przeanalizujemy, kiedy na projekcie pojawia się potrzeba modelowania. Zastanówmy się, jakie są kryteria korzystania z modeli. W praktyce zbudujemy:

✓ Sequence diagram;
✓ ERD/UML Class;
✓ BPMN/Activity/Process diagram;
✓ State machine;
✓ Use case diagram.

Optymalizacja procesów biznesowych

Dowiemy się, jak ocenić sytuację, która się pojawiła jeszcze przed Twoim przybyciem do projektu. Jakie aspekty należy wziąć pod uwagę. Zastanowimy się nad sposobami optymalizacji istniejących procesów. Przeanalizujemy, czego będziesz potrzebować do wdrożenia rozwiązań, od czego zacząć i gdzie znaleźć na to środki. Dowiemy się, jakie trendy istnieją (uczenie maszynowe i integracyjne) oraz co można zastosować w Twoim projekcie.

Prelegenci i mentorzy

Agata Niedbała (1) A

Agata Niedbała

Analityk Biznesowy w Sii Polska

Analityk Biznesowy w Sii Polska. Jako analityk pracuję już 15 lat, do tej pory realizowała projekty w różnych branżach, między innymi logistyce, bankowości, lotnictwie.

Jako analityk pracuję już 15 lat, do tej pory realizowała projekty w różnych branżach, między innymi logistyce, bankowości, lotnictwie. Zajmuje się gromadzeniem wymagań, opisywaniem ich w formie dokumentów oraz historyjek użytkownika. Dodatkowo współpracuję z programistami, designerami UI / UX kontrolując powstawanie produktu na każdym etapie. W wybranych projektach pełnię rolę Product Ownera, prowadzę ceremonie Scrum.

photo_2024-02-15_12-56-48 M

Magdalena Urbaniak

Senior BA & Team Lead w Nowa Era (SANOMA)

12 lat doświadczenia jako analityk biznesowy i systemowy

Absolwentka Biomatematyki na Politechnice Gdańskiej oraz studiów podyplomowych UX Design - projektowanie i zarządzanie produktami cyfrowymi w Merito (dawniej WSB). 12 lat doświadczenia jako analityk biznesowy i systemowy.Ostatnie 9 lat w branży edukacyjnej zarówno w produktach CFA jak i back office. Orędowniczka dostępności w produktach cyfrowych, największą do tej pory satysfakcję zawodową sprawiła mi praca nad serią produktów do wsparcia terapii dzieci, ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

Dawid Dyrcz D

Dawid Dyrcz

Senior Delivery Manager w EPAM

10 lat pracy w firmach usługowych związanych z branżą ecommerce. Certyfikowany Scrum Master, Scrum Product Owner, SAP Commerce BA. Posiada doświadczenie jako Java Developer, analityk biznesowy, presales, resource manager, PMO, rekruter techniczny.

10 lat pracy w firmach usługowych związanych z branżą ecommerce. Certyfikowany Scrum Master, Scrum Product Owner, SAP Commerce BA. Posiada doświadczenie jako Java Developer, analityk biznesowy, presales, resource manager, PMO, rekruter techniczny. Pracował nad projektami w firmach: XSolve Sp. z o.o., Sygnity, SAP Hybris, ENGINIETY, The Software House

Anna Stępień A

Anna Stępień

Senior Business Analyst w ITMAGINATION

W zawodzie analityka systemowego od 2009 roku, wcześniej 3 lata pracowała jako programista. 9 lat doświadczenia w branży ubezpieczeń na życie, 8 lat pracy po stronie dostawcy dla firm z branży finansowej

Absolwentka Inżynierii Systemów Informatycznych na Politechnice Warszawskiej. W zawodzie analityka systemowego od 2009 roku, wcześniej 3 lata pracowała jako programista. 9 lat doświadczenia w branży ubezpieczeń na życie, 8 lat pracy po stronie dostawcy dla firm z branży finansowej (polskich i zagranicznych), członkini IIBA Poland Chapter

Janusz Ślusarz (2) J

Janusz Ślusarz

Business and System Analyst w Kaft

Ponad 6 lat doświadczenia na stanowisku BA w IT. Certyfikowane umiejętności w zarządzaniu backlogiem, analizie obiektowej, projektowaniu logiki oprogramowania z użyciem notacji UML, Modelowaniu Procesów Biznesowych z użyciem notyfikacji BPMN, dokumentowaniu wymagań i zarządzaniu nimi.

Ponad 6 lat doświadczenia na stanowisku BA w IT. Certyfikowane umiejętności w zarządzaniu backlogiem, analizie obiektowej, projektowaniu logiki oprogramowania z użyciem notacji UML, Modelowaniu Procesów Biznesowych z użyciem notyfikacji BPMN, dokumentowaniu wymagań i zarządzaniu nimi. Pracował nad projektami dla Bensari Software, Unity Group, LINK4. Posiada doświadczenie w sprzedaży, zarządzaniu zespołami projektowymi oraz prowadzeniu projektów. Pracuje z BPMN, UML, restAPI, Camunda. Zrealizował wiele różnych projektów zarówno jako analityk wewnętrzny oraz zewnętrzny

Co uzyskasz?

new approach

Nowe podejście do procesów biznesowych

Dowiesz się, jak optymalizować procesy biznesowe, lub budować je od podstaw, aby zwiększyć ostateczną rentowność firmy i projektu.

prospect of raising

Perspektywa wzrostu

Nauczymy Cię, jak pracować w złożonych projektach z wieloma interesariuszami, jak tworzyć zespół i jak wykonywać obowiązki BA Lead.

in practice

Szkolenie w praktyce

70% czasu zajęć będziemy szkolić Cię za pomocą różnych case'ów, a podczas prac domowych będziesz analizować zagadnienia związane z twoimi projektami.

skills the market demands

Umiejętności, których wymaga rynek

Uczymy tego, czego firmy oczekują od kandydatów z doświadczeniem i prowadzimy ćwiczenia w formie testów i rozmów kwalifikacyjnych.

support after the course

Wsparcie po kursie

W trakcie kursu uzyskasz dostęp do czatu Telegram, gdzie spikerzy są zawsze gotowi udzielić odpowiedzi na Twoje pytania.

new level of problem solving

Nowy poziom rozwiązywania problemów

Będziesz w stanie analizować różne sytuacje i uczyć się od ekspertów, jak wykonywać pracę nie tylko dobrze, ale na jakościowo nowym poziomie.

Pomagamy w zatrudnieniu

  • Rekomendacja ulepszenia CV i portfolio
  • Pomoc w tworzeniu i ulepszaniu listu motywacyjnego
  • Przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej i zaliczenie zadań testowych
  • Osobiste konsultacje dotyczące rozwoju kariery
  • Pomoc w znalezieniu potrzebnych ofert pracy
  • List polecający od spikerów i mentorów dla najlepszych studentów
pln 0.16eur 0.0329usd 0.0342

Zapisz się na Supreme BA i otrzymaj prezent — block na temat ułatwiania pracy BA za pomocą sztucznej inteligencji!

Zostaw zgłoszenie, omów szczegóły z doradcą edukacyjnym i odbierz prezent ;)

    Najczęściej zadawane pytania

    Jak odbywają się zajęcia?

    Przeprowadziliśmy ponad 50 pogłębionych wywiadów z analitykami biznesowymi z ponad 2-letnim doświadczeniem i dowiedzieliśmy się, że większości profesjonalistów brakuje mentoringu i informacji zwrotnej w swojej pracy. Dlatego zbudowaliśmy kurs tak, aby zaspokoić te potrzeby.

    Zajęcia odbywają się w formie warsztatów online, dzięki czemu możesz wypróbować wszystkie narzędzia online z prelegentami i móc od razu zadawać wszystkie pytania. W kursie jest bardzo mało zajęć teoretycznych, ponieważ kurs skierowany jest do analityków biznesowych z doświadczeniem. Analizujemy tylko niezbędne umiejętności i sprawdzamy zdobytą wiedzę bezpośrednio podczas lekcji.

    Dlaczego warto wybrać ten kurs?

    Opracowaliśmy program oparty na głównych umiejętnościach, których firmy wymagają od specjalistów na poziomie średnim i wyższym.

    Dzięki zadaniom, które wykonujemy i analizujemy na kursie, będziesz w stanie prowadzić bardziej złożone projekty z dużą liczbą interesariuszy. Nauczysz się nie tylko zbierać i dokumentować wymagania biznesowe, ale także ulepszać procesy biznesowe oraz zwiększać efektywność projektu i firmy.

    Czy mogę nie kupować pełnego kursu, ale brać udział tylko w wykładach, które mnie interesują?

    Niestety nie jest to możliwe. Wykłady są ze sobą powiązane, a materiał każdej lekcji może nawiązywać do wiedzy zdobytej na poprzedniej. Dodatkowo cały kurs składa się z warsztatów na żywo, podczas których wraz z ekspertami analizujesz wszystkie tematy w praktyce. Dlatego, aby uzyskać maksymalne korzyści, wykłady należy wykonywać w określonej kolejności. W skład kursu wchodzi tylko to, co najważniejsze. Tylko to, co naprawdę przyda się, jeśli pracujesz jako analityk biznesowy w IT.

    Czy uzyskam certyfikat?

    Tak, zapewniamy Ci certyfikat o ukończeniu kursu. Będzie dostępny online do załączenia na LinkedIn.

    Ponadto, jeśli wszystkie prace domowe zostaną zrobionę, możesz otrzymać certyfikat z wyróżnieniem.

    Czy można płacić za kurs na raty?

    Tak, jest to możliwe po wcześniejszym uzgodnieniu z organizatorami kursu lub poprzez raty bankowe. Warunki dzielenia płatności omawiane są indywidualnie dla każdego konkretnego przypadku.

    Chcesz, aby za Twoje szkolenie zapłaciła Ci firma?

    Obecnie firmy aktywnie planują budżet na szkolenia pracowników. Możesz być pewien, że jeśli przedstawisz odpowiednie argumenty, Twoja firma pokryje koszty Twojego szkolenia.

    Zebraliśmy argumenty w jednej prezentacji, które pomogą przekonać firmę do inwestycji w Twoje szkolenie na kursie Supreme  BA. Pokaż ten dokument swojemu kierownictwu już dziś – i uzgodnij budżet na swoje szkolenie jeszcze w tym roku.

    Wypełnij formularz i od razu pobierz prezentację!

    Jak się zapisać na Supreme BA?

    Podaj swój numer telefonu oraz e-mail poniżej i przedyskutuj szczegóły z menedżerem, aby wybrać odpowiedni warunki dla szkolenia.