Business Development

Business Development

Sprzedaż B2B w IT dla specjalistów z doświadczeniem

Business Development Manager to specjalista, który opracowuje strategię rozwoju biznesu, buduje systematyczną sprzedaż i doskonale wie, jak nie tylko osiągnąć, ale i przekroczyć kwartalne cele. W trakcie kursu zapoznamy się z przykładową strategią firmy IT w 2023 roku, a następnie przejdziemy przez całą podróż klienta: od marketingu i brandingu po sprzedaż, account і success management. Po zakończeniu kursu będziesz w stanie samodzielnie znaleźć obszary zwiększania rentowności biznesu.

wiosną

start kursu

13 zajęć

praktycznych

7 zadań

domowych

5 ekspertów

praktyków

wiosną
start kursu
13 zajęć
praktycznych
7 zadań
domowych
5 ekspertów
praktyków

Dla kogo będzie przydatny ten kurs?

Business Development Manager to specjalista, który opracowuje strategię rozwoju biznesu, buduje systematyczną sprzedaż i doskonale wie, jak nie tylko osiągnąć, ale i przekroczyć kwartalne cele. W trakcie kursu zapoznamy się z przykładową strategią firmy IT w 2023 roku, a następnie przejdziemy przez całą podróż klienta: od marketingu i brandingu po sprzedaż, account і success management. Po zakończeniu kursu będziesz w stanie samodzielnie znaleźć obszary zwiększania rentowności biznesu.

sales

IT Sales Manager

market

Marketing Managers

bizdev

Business Development Managers

owner

Business Owners

Dodaj umiejętności do swojego CV:

  • Formułowanie strategii dla działu BDM i definiowanie wskaźników KPI.

  • Przeprowadzenie analizy konkurencji i opracowanie propozycji wartości firmy.

  • Budowanie i automatyzacja procesu generowania leadów za pośrednictwem LinkedIn, Expandi itp.

  • Samodzielna praca z SMM, treścią i e-mailami oraz nawiązanie skutecznej interakcji z zespołem marketingowym.

  • Budowanie lejka sprzedażowego i zwiększanie konwersji na każdym etapie poprzez analizę wskaźników.

  • Budowanie relacji z partnerami i klientami poprzez Event Basic Campaign.

  • Praca z analityką marketingową i sprzedażową w ramach działów.

  • Generowanie i testowanie hipotez w celu poprawy bieżącej działalności w zakresie sprzedaży i marketingu.

Czego się nauczysz?

Czego się nauczysz?

Dodaj umiejętności do swojego CV:

  • Formułowanie strategii dla działu BDM i definiowanie wskaźników KPI.
  • Przeprowadzenie analizy konkurencji i opracowanie propozycji wartości firmy.
  • Budowanie i automatyzacja procesu generowania leadów za pośrednictwem LinkedIn, Expandi itp.
  • Samodzielna praca z SMM, treścią i e-mailami oraz nawiązanie skutecznej interakcji z zespołem marketingowym.
  • Budowanie lejka sprzedażowego i zwiększanie konwersji na każdym etapie poprzez analizę wskaźników.
  • Budowanie relacji z partnerami i klientami poprzez Event Basic Campaign.
  • Praca z analityką marketingową i sprzedażową w ramach działów.
  • Generowanie i testowanie hipotez w celu poprawy bieżącej działalności w zakresie sprzedaży i marketingu.

What's 🤖
new and
improved ?

Release Notes
  • Jeszcze więcej realnych case'ów z błędami i sukcesami w konfigurowaniu procesów generowania leadów LinkedIn i UpWork.
  • Stworzyliśmy symulator, który pomoże ci łatwiej przyswoić materiał teoretyczny i zobaczyć, jakie będzie miał zastosowanie w twojej pracy.

Program kursu

Business Development. Przeprowadzamy audyt procesów

Jakie zadania rozwiązuje BDM w firmach outsourcingowych i produktowych? Jakie umiejętności są niezbędne do budowania kariery jako Business Development Manager. Główne rodzaje rozwoju biznesu. Krótki przegląd wszystkiego, co musisz wiedzieć o systematycznym planowaniu sprzedaży w Twojej firmie.
✓ Business Development: połączenie marketingu i sprzedaży.
✓ Skillset: kompetencje i umiejętności prawdziwego BD Managera.
✓ BD Screening: rozkładamy procesy i przeprowadzamy audyt.
✓ Sales vs Bizdev: rozkładamy procesy i przeprowadzamy audyt.
✓ Planning OKR: Company, BD Team, Individual.

Po wykładzie będziesz w stanie przeprowadzić audyt procesów BDM w swojej firmie i zidentyfikować bolączki, którymi należy się zająć w trakcie kursu.

Strategy. Od pozycji biznesowej na rynku po wskaźniki KPI zespołu

Jak stworzyć strategię: główne etapy i kroki biznesowe na każdym z nich. Odpowiadamy na odwieczne pytanie: skąd brać leady? Rozbijamy strategię rozwoju firmy na konkretne cele zespołowe i osobiste dla działów BDM, sprzedaży i marketingu: tworzymy KPI, stosując skuteczne w praktyce podejścia.
✓ Strategic Planning: co zawiera, formuła wdrożenia.
✓ VMOSA Model: Wizja, misja, cele, strategie i plan firmy.
✓ Business Model Canvas: komponenty i przykłady.
✓ Analiza: konkurencja, miejsce na rynku, budżet, kanały.
✓ Przykłady: BDM Plan, Month Plan.
✓ Instrumenty: Communication, Email marketing, CRM.

Po wykładzie dowiesz się, jak stworzyć strategię i plan działania dla swoich działań BDM. Zrozumiesz swoje miejsce na rynku i możliwości. Zaczniesz tworzyć infrastrukturę biznesową za pomocą narzędzi w firmie.

Marketing. Zacznij budować lejek generowania leadów

Jak i dlaczego trzeba wycisnąć jak najwięcej z marketingu. Teoria i praktyka. Narzędzia marketingowe do analizy konkurencji i rynku. Zasada 5P. Badania marketingowe: źródła, algorytm. Zastosowanie wyników analizy jako pierwszego etapu kampanii Inbound lead generation.
✓ Market Research: pozycjonowanie, konkurencja, SWOT, segmentacja, Personas.
✓ Planning: Buyer's Journey i content, który zamknie lead.
✓ Promocja: lejki, 1-dollar Strategy, Unit economics, plan medialny.
✓ Kierunki: strona internetowa, Emails, PPC, Blog, SEO, Marketing Kit.
✓ Wskaźniki: CRM, Google Tag Manager, Google Analytics, Facebook Pixel, Zapier.
✓ Tools: Phantom Buster, Data miner, LinkedHelper, Chatfuel, LinkedIn Advertising Insights.

Po wykładzie będziesz wiedzieć, jak zbudować lejek do generowania leadów. Będziesz w stanie wybrać narzędzia marketingowe, z których będziesz korzystać od razu. Stworzysz analizę SWOT i analizę konkurencji swojej firmy.

Digital Marketing. SMM і Content

Jakich kanałów promocji używać i jak mierzyć ich skuteczność, aby nie wyrzucić budżetu w błoto. Jak zbudować strategię treści, ucząc się od najlepszych i upewniając się, że można ją regularnie wykorzystywać.
✓ Content Marketing - Dlaczego nie jest to tylko wpis na blogu?
✓ Content Types: Lead Magnets, Interviews, User Cases, Tutorials.
✓ Examples: Google, Grammarly, SoftServe.
✓ Process: Content Plan, Re-using Strategy, Metrics.
✓ SMM - co wybrać w 2023 roku?
✓ Metrics: CPM, CPC, CTR, ROI, SMO.

Po wykładzie będziesz wiedzieć, jak tworzyć i kontrolować strategie cyfrowe dla swojej firmy. Będziesz w stanie wybrać kanały i narzędzia, które zapewnią Ci najlepszą konwersję.

Brand. Stwórz swoją wyjątkową ofertę

Marka i jak sprawić, by działała dla Ciebie. Co Business Development Managers powinni wiedzieć o marce firmy i jak ją prezentować. Jakie działania pomagają wzmocnić markę i pozyskiwać więcej partnerów.

✓ Wartość marki: unikalna przewaga, personalizacja, zaangażowanie społeczne.
✓ Brand Trends: kraje, firmy, przykłady.
✓ Artefakty marki: logo, kolor, kultura, UX, komunikacja.
✓ Brand for BDM: Guidelines, Pitches, Press Kit.
✓ Event Management: czy warto się angażować w 2023 roku.

Po wykładzie dowiesz się, jak pracować z marką i będziesz mógł rozpocząć pracę nad stworzeniem swojego unikalnego pozycjonowania na rynku i w umysłach klientów.

Sales. Lead Generation. Przygotowanie do pierwszej kampanii

Outbound і Inbound leady. Narzędzia automatyzacji. Kampanie generowania leadów: rodzaje, etapy przygotowania i realizacji, ocena wyników. Planujemy cykle sprzedaży. Nauczymy się pracować z różnymi reakcjami klientów.
✓ Sprzedaż: Selling System, Lead Gen Overview, Account Sourcing.
✓ LI Sales Navigator.
✓ Expandi Automation.
✓ Outbound Leadgen Campaigns: General, Event-based.
✓ Message: Pitches, DIQ Formula, 5 Step Blueprint.
✓ Prospect: co napisać, jeśli klient odpowiedział pozytywnie/negatywnie/nie odpowiedział.

Po wykładzie dowiesz się, jak zautomatyzować proces generowania leadów. Stworzysz miesięczny plan ich generowania i listę tematyczną dla Outbound Campaign.

Sales. Funnels. Budujemy lejek sprzedaży i analizujemy, gdzie tracone są leady

Rodzaje lejków i jak z nimi pracować. Budowanie lejka sprzedaży Outbound Email od podstaw. Praca z lejkami: przygotowanie, tworzenie, analiza i aktualizacje.
✓Lejek: rodzaje, wskaźniki, przykłady.
✓Praca z leadami: segmentacja, e-maile, niestandardowe e-maile.
✓Kanały wychodzące: e-maile, LinkedIn, serwisy społecznościowe.
✓Analityka: konwersja, tematy, długość, liczba kroków.
✓Studia przypadków problemów na różnych etapach lejka.

Po wykładzie będziesz w stanie zbudować lub dostosować swój lejek od etapu pozyskiwania lub generowania leadów do zamknięcia transakcji i pozyskania klientów. Przeanalizujesz, gdzie leady mogą zostać utracone w Twoim lejku.

Sales. Lead Generation. Upwork

Jak pracować na jednej z najpopularniejszych giełd pracy - Upwork. Przejdziemy od idei wystawienia się na giełdzie do praktycznych wskazówek, jak przyciągnąć więcej klientów.

✓ Dlaczego Upwork, a nie inne rynki?
✓ Jak zostać zauważonym w Upwork?
✓ Przewodnik krok po kroku, jak pracować z Upwork
✓ Wskazówki i porady dotyczące pracy z Upwork

Po wykładzie będziesz w stanie pracować na Upwork od pierwszego spotkania i stażu do zwiększenia konwersji potencjalnych klientów.

Sales. Partnership Management. Budowanie relacji

Potencjalni partnerzy: jak identyfikować i budować relacje. Pozyskiwanie partnerów. Dowiadujemy się, jak dotrzeć do liderów społeczności i budować z nimi współpracę, zarówno jeśli jesteś dużym outsourcerem, jak i małą, nieznaną marką.

✓ Sales Stage: kroki, metryki na każdym etapie.
✓ Inside Selling: Cold calling \ mailing, LinkedIn, Lead Nurturing.
✓ Onside Selling: One-to-one meetings, Conferences, Meet-ups.
✓ Sales Scripts: sytuacje, analizy i przykłady.
✓ Events for Partnership: Calendar, algorytm przygotowania i frekwencji.
✓ Przykłady: EPAM, Cognizant, Leadfeeder, Hubspot.

Po wykładzie dowiesz się, jak zbudować sieć partnerską dla swojej firmy. Zrozumiesz, jak komunikować się z partnerami, aby zapewnić warunki korzystne dla obu stron.

Sales. KPIs. Mierzymy Twoje wyniki

Jak ocenić efektywność działu sprzedaży i wybrać optymalne ramy kontroli i doskonalenia procesów. Ramy kwalifikacji sprzedaży. KPI sprzedaży w B2B. Analizujemy aktualną pozycję i monitorujemy wskaźniki.

✓Lista kontrolna do sprawdzenia KPI.
✓ Pipeline Heath: Value, Lead-to-Sale, Close Ration
✓ Sales Effectiveness: Revenue, Win & Lost Stat, Win / Close Ratio.
✓ Sales Efficiency: Sales-to-Date, Sales Booking.
✓ Analiza: BANT, FAINT, Win & Lost Analysis.

Po wykładzie będziesz w stanie analizować wyniki swojego zespołu sprzedażowego. Zbuduj system wskaźników, które obiektywnie ocenią twoje wyniki Pipeline Heath і Sales Effectiveness.

Sales. Komunikacja i przekazywanie wiadomości w sprzedaży

Z jakimi przeszkodami będzie musiał pracować Sales Manager i jak je pokonać. Jak przestać bać się wykonywania pierwszych lub zimnych połączeń.

✓Jak Sales Manager może przezwyciężyć psychologiczne ograniczenia w komunikacji z klientem?
✓Jakie techniki pomogą ci nie bać się spotkań i zimnych telefonów?
✓Jak przestać myśleć, że coś narzucasz?
✓Co pomoże ci nie bać się wywierać presji na kliencie: kiedy to robić, a kiedy nie?
✓Jak przygotowywać się do spotkań/rozmów: wskazówki z doświadczenia

Po wykładzie będziesz w stanie zastosować zalecenia, które pomogą zmniejszyć dyskomfort podczas wykonywania pierwszych lub zimnych telefonów do klientów.

Account-based Selling. Wdrażamy w Twojej firmie

Czym jest Account-based Marketing i jakie są jego zalety. Proces budowania, metodologia wdrażania. Zarządzanie projektami i analityka w celu identyfikacji trendów.

✓ABM: Przegląd, przykłady i metodologia.
✓Podejścia: One-to-Many, One-to-Few, One-to-One.
✓7 kroków do wdrożenia ABM w firmie.
✓Analizy: FIRE, Evaluation, Potential.
✓Sygnały wiodące: Zmiany związane z ludźmi, Finanse, Wydarzenia, Zatrudnianie.

Po wykładzie będziesz w stanie ocenić potencjał wdrożenia ABM w swojej firmie i opracować plan uruchomienia tego podejścia.

Account and Customer Success Management. Budowanie relacji z klientami

Praca z obecnymi klientami. Mierniki oceny wdrożenia ABM. Śledzenie działu sprzedaży. ABM i Content - jak zbudować dobrze skoordynowany system.

✓6 kroków do pracy z ABM.
✓Metryki: Pipeline Growth, Revenue Growth, Engagement, Win Rate itp.
✓Śledzenie wyników: Zarządzanie, konta przedstawicieli, przegląd benchmarków.
✓Treść: lista kontrolna do tworzenia, punktacja, taktyka.

Po wykładzie dowiesz się, jak śledzić skuteczność podejścia ABM w Twojej firmie, a także jak połączyć ABM z innymi taktykami, które już znasz.

Egzamin końcowy kursu

Podsumowanie wyników projektu podczas kursu. Prezentacja uczestników. Zalecenia dotyczące poprawy bieżącej działalności. Świętowanie zakończenia kursu!

✓ Prezentacja i pitching własnych projektów przez uczestników kursu.
✓ "Pytania od publiczności" nie gorsze niż od inwestorów.
✓ Zalecenia dotyczące dalszego doskonalenia i rozwoju.

Jakich narzędzi się nauczysz?

snimok4-removebg-preview

Analiza własnej firmy i konkurencji

BDM Audit, analiza SWOT, Сompetitive analiza, zapoznanie się z profilem firmy

snimok3-removebg-preview

Generowanie leadów

LinkedIn, Upwork, LI Sales Navigator, Expandi automation, Outbound Leadgen Campaigns, Pitches, E-mail, połączenia na zimno, DIQ Formula, 5 Step Blueprint

snimok-removebg-preview

Procesy i KPIs

Pipeline Growth, Revenue Growth, Engagement, Win Rate, Performance Tracking

snimok1

Marketing

CRM, Google Tag Manager, Google Analytics, Facebook pixel, Zapier, Directories, Website Exhibitions, Blog + SEO, E-mail

Co otrzymasz?

tools-icon

Narzędzia i wiedza specjalistyczna

Podpowiadamy, jakie podejścia i narzędzia są najlepsze dla marketingu i sprzedaży.

obshhenie

Własny projekt

W trakcie kursu będziesz doskonalić swój projekt roboczy lub pracował nad studium przypadku.

homework-icon

Szablony

Pokazujemy przykłady, jak zaprojektować wszystkie plany, raporty, listy i boiska.

dokumentacziya

Metryki

Podpowiemy, jak ocenić efektywność pracy własnej i zespołu.

teh.specz

Automatyzacja

Nauczymy Cię, jak przyspieszyć marketing, generowanie leadów i sprzedaż za pomocą narzędzi do automatyzacji.

partner-icon

Przydatne kontakty

Dodajemy na czat Telegram służący do nieformalnej komunikacji z prelegentami i mentorami.

Pomagamy w zatrudnieniu

  • Zalecenia dotyczące ulepszenia CV i portfolio
  • Pomoc w tworzeniu i ulepszaniu listu motywacyjnego
  • Przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej i zaliczenie zadań testowych
  • Osobiste konsultacje dotyczące rozwoju kariery
  • Pomoc w znalezieniu odpowiednich ofert pracy
  • Staże i oferty specjalne od firm partnerskich
  • Listy polecające od prelegentów i mentorów dla najlepszych studentów

Dowiedz się, jak uzyskać dodatkowy rabat

Wypełnij formularz

    pln 0.16eur 0.0329usd 0.0342

    Często zadawane pytania

    Jak przebiegają zajęcia?

    Zajęcia odbywają się w formie półtoragodzinnych warsztatów online, podczas których studenci mogą zadawać prelegentowi wszystkie pytania.

    W trakcie kursu studenci otrzymują zadania domowe na każdy temat, otrzymując rekomendacje i informacje zwrotne od mentorów.

    Wszyscy studenci są dodawani do czatu Telegram kursu, gdzie zawsze mogą poprosić o radę i uzyskać pomoc.

    Czy ten kurs jest dla mnie odpowiedni?

    Ten kurs jest odpowiedni dla właścicieli firm, którzy chcą zbudować proces sprzedaży w swojej firmie, a także dla praktykujących BDMów i menedżerów sprzedaży.

    W zależności od Twoich umiejętności, otrzymasz zadania domowe, które spełniają Twoje aktualne potrzeby i wymagania. Ci, którzy chcą uczyć się od zera, będą musieli pracować znacznie ciężej, ale zapewniamy dodatkowe podstawowe materiały na temat teorii marketingu.

    Dla menedżerów sprzedaży i BDM-ów kurs pozwoli nie tylko poznać wszystkie nowoczesne narzędzia rozwoju biznesu, ale także ustrukturyzować swoją pracę, aby przyciągnąć więcej klientów i zwiększyć rentowność firmy.

    Jak zorganizowana jest praktyka w ramach kursu?

    W zależności od zakupionego pakietu, każdy student wykonuje jedno lub więcej zadań domowych dotyczących budowania procesu rozwoju biznesu, które są sprawdzane przez mentorów, po czym studenci otrzymują szczegółowe informacje zwrotne.

    Czy informacje o kursie są odpowiednie tylko dla rynku zagranicznego?

    Kurs zapewnia wiedzę, która jest istotna dla rynku zagranicznego. Jeśli pracujesz we Wspólnocie Niepodległych Państw, praktyka kursu będzie dla Ciebie bardziej niż przydatna, ponieważ praca za granicą jest znacznie trudniejsza ze względu na większą konkurencję.

    Czy mogę kupić cały kurs i wziąć udział tylko w tych wykładach, które mnie interesują?

    Niestety nie jest to możliwe. Wykłady są ze sobą powiązane, a materiał w każdej lekcji może odnosić się do wiedzy zdobytej w poprzedniej. Ponadto w kursie znajdują się zadania domowe. Dlatego, aby w pełni skorzystać z kursu, należy wziąć udział w wykładach we wskazanej kolejności.

    Czy otrzymam certyfikat?

    Tak, wydamy Ci certyfikat ukończenia szkolenia. Będzie on dostępny w formacie online, który można dołączyć do swojego profilu LinkedIn. Możesz również otrzymać certyfikat z wyróżnieniem, jeśli wykonasz wszystkie zadania domowe i zdasz egzamin.

    Czy mogę zapłacić za szkolenie w ratach?

    Tak, jest to możliwe po wcześniejszym uzgodnieniu z organizatorami kursu. Warunki podziału płatności są omawiane indywidualnie dla każdego konkretnego przypadku.

    Czy mogę wziąć udział w kursie bez znajomości języka angielskiego?

    Specyfika branży IT wiąże się z codziennym używaniem terminologii anglojęzycznej, dlatego niektóre informacje i najbardziej przydatne zasoby są dostarczane wyłącznie w języku angielskim.

    Masz wątpliwości?

    Zostaw e-mail, aby otrzymać przykładową lekcję i plan rozwoju swojej kariery!