PM Soft Skills

PM Soft Skills

Przekonuj, motywuj, rozwiązuj konflikty

Co, jeśli znajomość frameworków i narzędzi to za mało? Przypomnij sobie sytuację, gdy wydawało ci się, że jesteś w pełni przygotowany, ale klient po drugiej stronie nie daje za wygraną, zespół się kłóci, a inwestor jest obojętny na twoje argumenty. Tutaj moc hard skills już niewiele da, ale za to zaczyna się magia rozwiązywania konfliktów, motywacji i skutecznej prezentacji. Dlatego stworzyliśmy PM Soft Skills — praktyczny kurs “kompetencji miękkich” prowadzony przez prawdziwych ekspertów w branży IT i specjalistów w pracy z ludźmi.

Rozpoczęcie kursu

już wkrótce!

5 wykładów

online

5 warsztatów

online

Poziom trudności:

średni

Rozpoczęcie kursu
już wkrótce!
5 wykładów
online
5 warsztatów
online
Poziom trudności:
średni

Będzie przydatny dla

Co, jeśli znajomość frameworków i narzędzi to za mało? Przypomnij sobie sytuację, gdy wydawało ci się, że jesteś w pełni przygotowany, ale klient po drugiej stronie nie daje za wygraną, zespół się kłóci, a inwestor jest obojętny na twoje argumenty. Tutaj moc hard skills już niewiele da, ale za to zaczyna się magia rozwiązywania konfliktów, motywacji i skutecznej prezentacji. Dlatego stworzyliśmy PM Soft Skills — praktyczny kurs “kompetencji miękkich” prowadzony przez prawdziwych ekspertów w branży IT i specjalistów w pracy z ludźmi.

teamlead

Team Lead

business analyst

Business Analyst

account-manager

Każdy, kto chce podszlifować swoje Soft Skills

project-manager

Project Manager

product-manager

Product Manager

Dodaj umiejętności do swojego CV:

  • Budowanie komunikacji win-win z różnymi rodzajami klientów.

  • Zarządzanie oczekiwaniami klienta na początku projektu i w trakcie wszelkich zmian.

  • Tworzenie werbalnych i wizualnych prezentacji rozwiązań, które przekonają każdego.

  • Stawianie celów zespołowi i motywowanie do wykonywania zadań.

  • Przeprowadzanie spotkań indywidualnych z członkami zespołu.

  • Budowanie procesu rekrutacji i pracy z nowymi członkami zespołu we współpracy z rekruterem.

  • Rozwiązywanie i przewidywanie konfliktów, aby nie utrudniały one pracy.

Czego się nauczysz?

Czego się nauczysz?

Dodaj umiejętności do swojego CV:

  • Budowanie komunikacji win-win z różnymi rodzajami klientów.
  • Zarządzanie oczekiwaniami klienta na początku projektu i w trakcie wszelkich zmian.
  • Tworzenie werbalnych i wizualnych prezentacji rozwiązań, które przekonają każdego.
  • Stawianie celów zespołowi i motywowanie do wykonywania zadań.
  • Przeprowadzanie spotkań indywidualnych z członkami zespołu.
  • Budowanie procesu rekrutacji i pracy z nowymi członkami zespołu we współpracy z rekruterem.
  • Rozwiązywanie i przewidywanie konfliktów, aby nie utrudniały one pracy.

Program kursu

Warsztaty inteligencji emocjonalnej

Naucz się, jak pożytecznie wykorzystać emocje i nie dać się im ponieść oraz jak posługiwać się empatią, tak aby być wyrozumiałym liderem i jednocześnie nie dać sobie wejść na głowę.

Jakie problemy rozwiążesz po tym wykładzie:
✓ Męczące próby tłumienia emocji w pracy, ponieważ “one tylko przeszkadzają, a prawdziwi liderzy muszą zachować zimną krew”
✓ Trudności w zrozumieniu motywacji członków zespołu.
✓ Nieprawidłowa ocena swoich sił oraz sił zespołu - zawyżone lub zaniżone oczekiwania.
✓ Brak motywacji do wykonywania zadań i zarządzania zespołem.

Praca z klientem: komunikacja, konflikty, oczekiwania

Rozwijamy umiejętność dostosowywania się do każdego rodzaju klienta w outsourcingu. Uczymy się mówić z klientem w tym samym języku, uwzględniając jego background, branżę i poziom zaangażowania w projekt. Omówimy, w jaki sposób powiedzieć klientowi “nie”, “nie wyrobimy się w terminie”, “potrzebujemy więcej zasobów”. Dowiemy się, jak chronić zespół przed ingerencją klienta w pracę zespołu.

Jakie problemy rozwiążesz po tym wykładzie:
✓ Nieumiejętność dostosowania podejścia do klientów biznesowych, startupów lub instytucji rządowych.
✓ Klient narzuca swoje warunki dotyczące realizacji projektu, a ty nie masz wyboru.
✓ Niewłaściwe oczekiwania na początku projektu z obu stron.
✓ Klient jest zły po tym, jak poinformowano go o opóźnieniu w wydaniu lub niedoszacowaniu kosztów projektu.
✓ Klient mówi językiem biznesowym, zespół mówi językiem IT - nikt nikogo nie rozumie.

Warsztaty dotyczące pracy z klientem

Praktyczne zajęcia dotyczące komunikacji z klientem w outsourcingu. Pracujemy w grupach nad rozwiązaniem problematycznych sytuacji z klientem. Dowiemy się, jak radzić sobie z eskalacją i konfliktami z klientem.
Jakie problemy rozwiążesz po tym wykładzie:
✓ Trudno jest spokojnie pracować nad projektem, gdy klient próbuje wszystko kontrolować.
✓ Klient czasami wprowadza zmiany w scope, a ty musisz je wdrożyć.
✓ Nie wiadomo, jak uspokoić klienta, gdy zespół nie dotrzyma terminu.
✓ Sytuacja, gdy ze strony klienta są wykonawcy, którzy nie wpasowują się w twój sposób pracy.

Rozwiązywanie konfliktów: przyczyny, modele, praktyka (nagranie)

Zastanowimy się nad tym, jakie są przyczyny konfliktów i czy można im zapobiec. Rozważymy stanowiska stron konfliktu i modele ich zachowań. Dowiemy się, jak rozwiązywać konflikty w sposób możliwie bezbolesny dla wszystkich uczestników procesu. Przećwiczymy rozwiązywanie konfliktów na typowych przykładach z branży IT.

Jakie problemy rozwiążesz po tym wykładzie:
✓ Kłótnie w zespole, które przeszkadzają w produktywnej pracy.
✓ Agresja ze strony klienta, która sprawia, że “naginasz się” do jego wymagań.
✓ Powstawanie konfliktów z przełożonym, który nie rozumie twojej pozycji.
✓ Negatywna komunikacja z członkiem zespołu podczas wspólnych spotkań, która stawia cię w niekorzystnym świetle i psuje dobrą atmosferę.

Warsztaty na temat konfliktów

Na praktycznych przykładach dowiemy się, jak radzić sobie z konfliktowymi sytuacjami w zespole lub z zarządem. W oparciu o prawdziwe przypadki nauczymy się, jak rozwiązywać konflikty bezboleśnie dla wszystkich uczestników procesu.

Praca z zespołem: przywództwo, cele, motywacja

Dowiedz się, jak uporządkować pracę w przejrzyste, zrozumiałe cele i zadania. Zapomnij o mikrozarządzaniu oraz metodzie kija i marchewki, czas wyzwolić wewnętrzną motywację u członków zespołu. Naucz się, jak zostać prawdziwym mentorem i zmotywować zespół oraz jak zauważyć objawy wypalenia, zanim faktycznie do niego dojdzie.

Jakie problemy rozwiążesz po tym wykładzie:
✓ Dźwiganie wszystkiego na swoich barkach, jak bohater, bo trudno ci przewidzieć rezultaty pracy innych członków zespołu.
✓ Potrzeba śledzenia, ile czasu naprawdę zajęło wykonanie zadania i jaki był wynik.
✓ Hamowanie ulepszeń z powodu obawy, że negatywna opinia może kogoś urazić.
✓ Odejście pracowników, bo nie ma budżetu na ich motywację.
✓ Konflikty w zespole, które wstrzymują pracę.
✓ Strata czasu na indywidualne szkolenie każdego pracownika, z których część później odchodzi.

Negocjacje: przygotowanie, przebieg, manipulacja

Dowiedz się, jak przekonywać i radzić sobie z oporem ze strony klienta, zespołu czy inwestorów. Naucz się odpowiednio przygotowywać do negocjacji, aby wyjść z nich zwycięsko. Przedstawiaj zmiany w taki sposób, aby zostały zaakceptowane z entuzjazmem.

Jakie problemy rozwiążesz po tym wykładzie:
✓ Nie możesz przekonać klienta lub zespołu do swojej racji bez szkody dla nich lub siebie.
✓ Ustępujesz i zgadzasz się na warunki rozmówcy, aby “zamknąć sprawę”.
✓ Stosujesz techniki sprzedaży w negocjacjach, a one nie pomagają osiągnąć celów.
✓ Nie rozumiesz, jak uwzględnić emocjonalny i psychologiczny aspekt rozmówcy.
✓ Napotykasz opór zespołu, gdy próbujesz wprowadzić jakiekolwiek zmiany.

Warsztaty negocjacyjne

Przeanalizujemy złożone przypadki negocjacyjne, dowiemy się, jak wyjść z nich zwycięsko i przećwiczymy różne techniki negocjacyjne.

Warsztaty prezentacji rozwiązań

Omówimy, jak osiągnąć sukces wyłącznie poprzez przygotowanie do prezentacji. Aspekty wizualne. Główne błędy podczas prezentacji. Nauka doboru słów do prezentacji.

Jakie problemy rozwiążesz po tym wykładzie:
✓ Masz problem, żeby przekonać klienta do współpracy.
✓ Masz problem, żeby przekonać zespół do nowych podejść i rozwiązań.
✓ Nie udało ci się przeprowadzić prezentacji, “żeby wyglądało jak u Apple”.
✓ Nie trafiłeś w oczekiwania osoby, której prezentujesz rozwiązania.

Praca z zespołem: zatrudnianie, zwalnianie i kariera

Przeanalizujemy, co robić, jeśli rekruter przyprowadza niewłaściwe osoby. Popracujemy nad niezgodnymi oczekiwaniami nowych pracowników: cele, wynagrodzenie i umiejętności. Dowiedz się, jak pożegnać się z osobami, które nie przeszły okresu próbnego lub nie poprawiły swoich wyników.

Jakie problemy rozwiążesz po tym wykładzie:
✓ Strata czasu przy rekrutacji “niewłaściwej osoby”.
✓ Cele pracownika i firmy są zbyt różne.
✓ Stosowanie pytań na rozmowie kwalifikacyjnej, które nie pokazują, czy dana osoba jest dobrze dopasowana pod względem kompetencji twardych i miękkich.
✓ Poczucie porażki, uraza lub zepsucie procesów pracy, gdy dana osoba zostaje zwolniona.

Prelegenci

lavrova A

Anna Lavrova

Agile Coach w Wemanity Belgium

Certyfikowany Scrum Master i SAFe Agilist. Ponad 10 lat doświadczenia w zarządzaniu projektami. Pełniła funkcję PM w Outsource, Outstaff, Product oraz Startup. Wdrożyła Agile od zera. Pracowała przy projektach rządowych USA, uruchamiała startupy, obecnie jest mentorem startupu 1991 Accelerator. Zajmuje się transformacją Agile największego belgijskiego banku.

Certyfikowany Scrum Master i SAFe Agilist. Ponad 10 lat doświadczenia w zarządzaniu projektami. Pełniła funkcję PM w Outsource, Outstaff, Product oraz Startup. Wdrożyła Agile od zera. Pracowała przy projektach rządowych USA, uruchamiała startupy, obecnie jest mentorem startupu 1991 Accelerator. Zajmuje się transformacją Agile największego belgijskiego banku.

aleksandr-kryuchkov A

Aleksandr Kriuczkow

Head of Presale W Avenga

Pracował jako Program Manager w Ciklum. 17 lat doświadczenia w IT, z czego 14 w zarządzaniu projektami i programami do 120 osób. Specjalizuje się w pracy z klientami w outsourcingu. Aleksander wie, jak podejść do najróżniejszych klientów, począwszy od dużego przedsiębiorstwa lub klienta rządowego, aż po małe przedsiębiorstwa IT.

Pracował jako Program Manager w Ciklum. 17 lat doświadczenia w IT, z czego 14 w zarządzaniu projektami i programami do 120 osób. Specjalizuje się w pracy z klientami w outsourcingu. Aleksander wie, jak podejść do najróżniejszych klientów, począwszy od dużego przedsiębiorstwa lub klienta rządowego, aż po małe przedsiębiorstwa IT.

Co zyskasz?

nuzhnye-navyki

Bez lania wody

Wszystkie informacje na kursie są oparte na prawdziwych przypadkach ze świata IT. Każdy wykład przekłada się na konkretną umiejętność lub zestaw umiejętności, które można zastosować w praktyce bezpośrednio podczas kursu.

obshhenie

Warsztaty

Nie wystarczy tylko obejrzeć nagrania. Musisz zrozumieć każdy konkretny przypadek. W tym pomogą warsztaty, gdzie można wspólnie doskonalić swoje umiejętności praktycznie.

hardskills

Perspektywa awansu

Tam, gdzie hard skills są już na maksymalnym poziomie, do gry wkraczają soft skills. Przekonanie klienta, zmotywowanie zespołu i zatrudnienie właściwej osoby — to nowe punkty w CV, które zwiększają Twoją wartość na rynku pracy.

novyj-uroven-zadach

“Koło ratunkowe”

Komunikacja, negocjacje i rozwiązywanie konfliktów to umiejętności, które uratują cię tam, gdzie hard skills nie pomogą. Dokształć się i wyjdź cało z każdej sytuacji.

dokumentacziya

Ekspertyza i doświadczenie

Będziesz pracować z ekspertami IT, którzy już ponad 10 lat działają w branży i znają się na wszystkich rodzajach komunikacji i people management. Ponadto otrzymasz wskazówki od specjalistów HR z wykształceniem psychologicznym.

obshhenie

Stałe wsparcie

Dodamy Cię do prywatnego czatu, gdzie będziesz mógł uzyskać porady od prowadzących lub innych kursantów nawet po zakończeniu kursu. Skonsultuj się z profesjonalistami i uzyskaj opinie ekspertów, jak postępować we właściwy sposób.

pln 0.16eur 0.0329usd 0.0342

Masz wątpliwości?

Zostaw e-mail, aby dostać przykład lekcji i plan rozwoju kariery!

    Najczęściej zadawane pytania

    W internecie jest pełno kursów Soft Skills, ale wszędzie leją wodę, dlaczego ten kurs jest inny?

    Aby stworzyć program kursu, przeprowadziliśmy ponad 70 wnikliwych wywiadów z Project Managerami, Product Managerami, Business Analysts i Team Leaderami, aby zidentyfikować najczęstsze problemy, z którymi boryka się każdy menedżer, a gdzie hard skills nie zawsze dają radę. Znajdź siebie na liście poniżej: 

    • “Często biznes chce wiedzieć, ile programista faktycznie pracował nad zadaniem, aby porównać wynik. To niepotrzebna presja ze strony biznesu na zespół. Muszę się tego wystrzegać”.
    • “Czasami trudno jest zmotywować członka zespołu, gdy nie ma na to wystarczającego budżetu”.
    • “Nie lubię, gdy inni nie wykazują inicjatywy, a ja muszę być za wszystko odpowiedzialny i świecić za wszystkich oczami, jakbym był jedyną osobą w zespole”.
    • “Mam dość tego, że tyle czasu poświęca się na rekrutację i szkolenie nowej osoby, a potem okazuje się, że nie pasuje do celów ani oczekiwań firmy”.
    • “Nie cierpię, gdy wszyscy próbują znaleźć winnego, a nie rozwiązanie. Mleko się rozlało, po prostu to naprawmy”.

    Nasz kurs jest prowadzony przez 2 typy ekspertów: doświadczonych menedżerów, którzy są w branży od ponad 10 lat i widzieli różne sytuacje przy projektach, oraz specjalistów ds. zarządzania zasobami ludzkimi z zapleczem psychologicznym, którzy pomogą znaleźć podejście do twoich osobistych przypadków i dopasować skuteczne procesy.

    Czy nie lepiej byłoby wziąć udział w osobnych kursach z negocjacji lub zarządzania zespołem?

    Celem IAMPM jest zaoszczędzenie Twojego czasu i pieniędzy oraz umożliwienie Ci zdobycia potrzebnych umiejętności w jak najkrótszym czasie. Na przykład, jeśli interesuje cię tylko aspekt negocjacji, zawsze możesz znaleźć kurs na ten temat i w ciągu 2-6 miesięcy nauczyć się sprzedaży SPIN, komunikacji biznesowej, stylów negocjacji, itp. Z nami podczas jednych praktycznych warsztatów poznasz najczęstsze przypadki komunikacji z klientem i zespołem, z którymi spotykają się właśnie menedżerowie IT.

    Jesteśmy pewni, że trudno będzie znaleźć kurs z negocjacji w IT lub kurs “jak rozwiązać konflikt między dwoma programistami, z których każdy uważa, że to on ma rację”. Podczas przeprowadzania wnikliwych wywiadów ustaliliśmy, że takie szczególne cechy często determinują skuteczność kursu. Dlatego postawiliśmy nacisk na spersonalizowany program, który będzie ukazywać sytuacje typowe dla codziennej pracy w IT, a nie ogólne techniki od coachów biznesowych.  

    Z zespołem i klientem jestem za pan brat, po co mi wasz kurs?

    To świetnie! Gratulujemy, jeśli naprawdę zawsze dobrze dogadujesz się z klientem, a zespół cię uwielbia — przyjdź do nas, zorganizujemy z Tobą wykład o tym, jak inni mogą to osiągnąć.

    Mimo wszystko w Twoim życiu pojawi się wielu klientów i nowych członków zespołu, którzy mogą nie być tak idealni jak ludzie, z którymi teraz budujesz relacje. Lepiej być przygotowanym na problemy i zidentyfikować je, niż gasić pożary po fakcie.

    Jak wyglądają zajęcia?

    • Zajęcia odbywają się w formie 1,5-godzinnych webinariów.
    • Wiedza jest poparta przykładami i studiami przypadków z rzeczywistego doświadczenia wykładowcy. Nauczyciele przedstawiają tematy za pomocą realnych przypadków, które są łatwe do zapamiętania i wykorzystania w pracy.
    • Zapewniamy tylko aktualną wiedzę, która jest wysoko ceniona na rynku.
    • Będziesz mieć przydzielonego osobistego opiekuna, który zawsze będzie służyć Ci pomocą.

    Jaki poziom wiedzy jest potrzebny, aby zapisać się na kurs?

    Aby wykorzystać kurs w 100%, będziesz potrzebować doświadczenia na nietechnicznym stanowisku w IT (rok lub więcej). Możesz również zapisać się na kurs z mniejszym doświadczeniem, jeśli masz potrzebę rozwinięcia kompetencji miękkich już teraz.

    Czy otrzymam certyfikat?

    Tak, wydajemy certyfikat ukończenia kursu. Będzie dostępny w formie online do umieszczenia na LinkedIn.

    Możesz również otrzymać certyfikat z wyróżnieniem i osobistą rekomendację od prowadzącego, jeśli wykonasz wszystkie zadania domowe i zdasz egzamin.

    Czy mogę zapłacić za kurs w ratach?

    Tak, możesz. Oferujemy możliwość płatności w ratach  i. Wystarczy złożyć wniosek, a my indywidualnie dobierzemy idealną formę płatności.

    A co, jeśli mi się nie spodoba?

    W ciągu pierwszych 2 zajęć możemy zwrócić ci pieniądze, jeśli kurs nie spełni twoich oczekiwań.

    Dowiedz się, jak uzyskać dodatkowy rabat

    Wypełnij wniosek, aby otrzymać rabat