Oszczędność czasu i swobodna komunikacja między menedżerem a zespołem to dwa ważne czynniki efektywnej pracy nad każdym projektem. Integracja Jiry ze Slackiem bardzo w tym pomoże. Umożliwia ona otrzymywanie na czas powiadomień o ważnych zadaniach, szybkie znajdowanie i udostępnianie informacji zespołowi, a wszystko to w wygodnym formacie. Więcej informacji na temat integracji Jira i Slack znajdziesz w tym artykule.
Dlaczego konkretnie te serwisy
Slack to jeden z najpopularniejszych komunikatorów biznesowych używanych przez wiele korporacji i firm IT. Jest szybki, wygodny i łatwy do opanowania nawet dla początkujących. Obsługuje połączenia głosowe i wideo, czaty grupowe, szybką wymianę informacji i wiele więcej. Ten komunikator jest prawdziwym ratunkiem dla menedżerów, którzy zarządzają złożonymi i/lub wieloma projektami w tym samym czasie, pracują z rozproszonymi zespołami i dużą liczbą interesariuszy.
Jira to jeden z najlepszych task-menedżerów do zarządzania projektami o dowolnej wielkości i złożoności. Dzięki temu systemowi Kierownikowi Projektu znacznie łatwiej jest planować i monitorować przepływy pracy, kontrolować obciążenie zespołu i zamykanie zadań oraz wchodzić w interakcje ze wszystkimi uczestnikami. Wszystko to jest możliwe dzięki rozbudowanej funkcjonalności wewnętrznej i możliwościom integracji z innymi serwisami.
Połączenie Jira i Slack upraszcza i usprawnia interakcję z zespołem i interesariuszami, co oznacza mniej chaosu w przepływie pracy.
Jeśli nie jesteś zapoznany z tymi serwisami, warto zwrócić uwagę na kurs DAO PM. Dowiesz się tutaj o głównych możliwościach i „sztuczkach” tego systemu zarządzania projektami, którego znajomość jest niezbędna do pracy jako Project i Product Manager we współczesnych realiach.
Połączenie Slack i Jira
Aby dokonać integracji, musisz mieć zarejestrowane konta w Jira i Slack (najlepiej z tym samym adresem e-mail). Przed rozpoczęciem zalecamy jednoczesne otwarcie obu serwisów w przeglądarce, aby zmniejszyć prawdopodobieństwo wystąpienia awarii technicznych w trakcie procesu.
Algorytm integracji Slack i Jira
- Zaloguj się do Slack i wybierz Apps w menu po lewej stronie.
- Znajdź Jira Cloud i dodaj ją do komunikatora, klikając przycisk Add. Zostaniesz przeniesiony na nową stronę ze szczegółowymi informacjami o aplikacji. Możesz ją przejrzeć lub kontynuować instalację wybierając Add to Slack.
- Na wyświetlonej stronie należy zezwolić Jira Cloud na synchronizację danych ze Slackiem, klikając przycisk Allow.
- Zostaniesz powiadomiony, że wszystko działa i aby zakończyć proces integracji, przejdź do przestrzeni roboczej komunikatora i wybierz opcję Go to Slack.




Jeśli wszystko się zgadza, otrzymasz w lewym menu komunikatora, w sekcji Apps, wiadomość powitalną z systemu zarządzania projektami. Otwórz wiadomość – powinna ona zawierać instrukcje dotyczące pracy ze Slackiem z Jira.

Interakcja między serwisami opiera się na tak zwanych komendach slash, takich jak /jira create <summary here>. Można ich używać do ustawiania zadań, łączenia projektów i wielu innych czynności bezpośrednio z poziomu komunikatora. Aby to zrobić, wklej odpowiednią komendę w polu tekstowym edytora i kliknij przycisk wysłania. Następnie, w zależności od typu zadania, trzeba będzie wykonać czynności sugerowane przez system.

Eksperci podczas kursu DAO PM opowiedzą o możliwościach integracji Jira Task Managera z komunikatorem Slack w przystępny i ciekawy sposób. Prelegenci z bogatym doświadczeniem praktycznym podzielą się własnymi przykładami, jak najlepiej wykorzystać te narzędzia.

Bonus: tabela slash-komend w Jira
Slash-komenda | Opis |
/jira notify | Odbieranie osobistych wiadomości z Jira do Slack. |
/jira connect | Podłączenie kanału Slack do projektu Jira w celu otrzymania informacji o najnowszych wiadomościach z task managera. |
/jira manage | Zarządzanie w konkretnym kanale połączenia z Jira project. |
/jira create | Szybkie tworzenie ticketów w Jira z komunikatora poprzez wypełnienie treści i opisanie problemu. |
/jira create [issueType] [Summary] [description] | Szybsza możliwość wprowadzenia „problemu” do pracy w Jira. |
/jira [issue key] | Uzyskanie danych dotyczących konkretnego problemu Jira Cloud. |
/jira feedback | Feedback na temat działania aplikacji Jira Cloud w komunikatorze. |
/jira logout | Wyjście z konta Atlassion – wylogować się. |
/jira help | Wezwanie pomocy. |