Integracja Jira i Slack

24 sierpnia 2023

  • Autor: Aleksander Kononenko

  • Złożoność: łatwo

  • Czas: 4 min

Oszczędność czasu i swobodna komunikacja między menedżerem a zespołem to dwa ważne czynniki efektywnej pracy nad każdym projektem. Integracja Jiry ze Slackiem bardzo w tym pomoże. Umożliwia ona otrzymywanie na czas powiadomień o ważnych zadaniach, szybkie znajdowanie i udostępnianie informacji zespołowi, a wszystko to w wygodnym formacie. Więcej informacji na temat integracji Jira i Slack znajdziesz w tym artykule.

Dlaczego konkretnie te serwisy

Slack to jeden z najpopularniejszych komunikatorów biznesowych używanych przez wiele korporacji i firm IT. Jest szybki, wygodny i łatwy do opanowania nawet dla początkujących. Obsługuje połączenia głosowe i wideo, czaty grupowe, szybką wymianę informacji i wiele więcej. Ten komunikator jest prawdziwym ratunkiem dla menedżerów, którzy zarządzają złożonymi i/lub wieloma projektami w tym samym czasie, pracują z rozproszonymi zespołami i dużą liczbą interesariuszy.

Jira to jeden z najlepszych task-menedżerów do zarządzania projektami o dowolnej wielkości i złożoności. Dzięki temu systemowi Kierownikowi Projektu znacznie łatwiej jest planować i monitorować przepływy pracy, kontrolować obciążenie zespołu i zamykanie zadań oraz wchodzić w interakcje ze wszystkimi uczestnikami. Wszystko to jest możliwe dzięki rozbudowanej funkcjonalności wewnętrznej i możliwościom integracji z innymi serwisami.

Połączenie Jira i Slack upraszcza i usprawnia interakcję z zespołem i interesariuszami, co oznacza mniej chaosu w przepływie pracy.

Jeśli nie jesteś zapoznany z tymi serwisami, warto zwrócić uwagę na kurs DAO PM. Dowiesz się tutaj o głównych możliwościach i „sztuczkach” tego systemu zarządzania projektami, którego znajomość jest niezbędna do pracy jako Project i Product Manager we współczesnych realiach.

Połączenie Slack i JiraIntegracja Jira i Slack

Aby dokonać integracji, musisz mieć zarejestrowane konta w Jira i Slack (najlepiej z tym samym adresem e-mail). Przed rozpoczęciem zalecamy jednoczesne otwarcie obu serwisów w przeglądarce, aby zmniejszyć prawdopodobieństwo wystąpienia awarii technicznych w trakcie procesu.

Algorytm integracji Slack i Jira

  1. Zaloguj się do Slack i wybierz Apps w menu po lewej stronie.
  2. Znajdź Jira Cloud i dodaj ją do komunikatora, klikając przycisk Add. Zostaniesz przeniesiony na nową stronę ze szczegółowymi informacjami o aplikacji. Możesz ją przejrzeć lub kontynuować instalację wybierając Add to Slack.
  3. Na wyświetlonej stronie należy zezwolić Jira Cloud na synchronizację danych ze Slackiem, klikając przycisk Allow.
  4. Zostaniesz powiadomiony, że wszystko działa i aby zakończyć proces integracji, przejdź do przestrzeni roboczej komunikatora i wybierz opcję Go to Slack.

Synchronizacja Jiry i Slacka

Synchronizacja Jiry i Slacka

Synchronizacja Jiry i Slacka

Synchronizacja Jiry i Slacka

Jeśli wszystko się zgadza, otrzymasz w lewym menu komunikatora, w sekcji Apps, wiadomość powitalną z systemu zarządzania projektami. Otwórz wiadomość – powinna ona zawierać instrukcje dotyczące pracy ze Slackiem z Jira.

Synchronizacja Jiry i Slacka

Interakcja między serwisami opiera się na tak zwanych komendach slash, takich jak /jira create <summary here>. Można ich używać do ustawiania zadań, łączenia projektów i wielu innych czynności bezpośrednio z poziomu komunikatora. Aby to zrobić, wklej odpowiednią komendę w polu tekstowym edytora i kliknij przycisk wysłania. Następnie, w zależności od typu zadania, trzeba będzie wykonać czynności sugerowane przez system.

Synchronizacja Jiry i Slacka

Eksperci podczas kursu DAO PM opowiedzą o możliwościach integracji Jira Task Managera z komunikatorem Slack w przystępny i ciekawy sposób. Prelegenci z bogatym doświadczeniem praktycznym podzielą się własnymi przykładami, jak najlepiej wykorzystać te narzędzia.

Integracja Jira i Slack

 

Bonus: tabela slash-komend w Jira

Slash-komenda

Opis

/jira notify

Odbieranie osobistych wiadomości z Jira do Slack.

/jira connect

Podłączenie kanału Slack do projektu Jira w celu otrzymania informacji o najnowszych wiadomościach z task managera.

/jira manage

Zarządzanie w konkretnym kanale połączenia z Jira project.

/jira create

Szybkie tworzenie ticketów w Jira z komunikatora poprzez wypełnienie treści i opisanie problemu.

/jira create [issueType] [Summary] [description]

Szybsza możliwość wprowadzenia „problemu” do pracy w Jira.

/jira [issue key]

Uzyskanie danych dotyczących konkretnego problemu Jira Cloud.

/jira feedback

Feedback na temat działania aplikacji Jira Cloud w komunikatorze.

/jira logout

Wyjście z konta Atlassion – wylogować się.

/jira help

Wezwanie pomocy.

Aleksander Kononenko

Marketingowy copywriter z wykształceniem technicznym oraz doświadczeniem w sprzedaży i marketingu. Zawsze poszukuje najlepszych rozwiązań do osiągnięcia swoich celów i uważa, że tworzenie tekstów to symbioza sztuki i nauki.